Menu
Afspraak Maken
De nagelbehandelingen worden alleen hervat voor klanten die niet tot een risicogroep behoren. Mensen in de risicogroep zijn:
- Personen (of diens gezinsleden) die bewezen coronapatiënt zijn of symptomen van het coronavirus vertonen. Hierbij denken wij aan verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid en/of koorts.
- Personen die korter dan 2 weken genezen zijn van het corona-virus.
- Personen die in een instelling verblijven of mensen die in een verpleeghuis wonen.
De behandelaar informeert de klant hierop telefonisch en / of digitaal (email, website, en / of social media).
- Afspraken kunnen alleen telefonisch, online of direct na de behandeling gemaakt worden (geen vrije inloop, alleen op afspraak). Dit wordt aan (potentiële) klanten gecommuniceerd middels de website, een mailing aan vaste klanten en een poster bij de entree.
- Nadat een afspraak gemaakt is ontvangt de klant via de mail de richtlijnen en maatregelen voor een bezoek, ook als deze telefonisch reeds gecommuniceerd zijn.
- Afhankelijk van de locatie en omvang van het bedrijf kan het nodig zijn om de openingsuren van het bedrijf aan te passen. Zorg dat het bedrijf gesloten is tijdens ochtend- en avondspits om te voorkomen dat medewerkers en klanten niet in staat zijn voldoende afstand te houden tijdens hun verplaatsing naar en van het bedrijf.
- De klant wordt verzocht niet eerder dan 5 minuten voor aanvang van de afspraak aanwezig te zijn. Een klant, die eerder verschijnt wordt niet toegelaten.
- De klant dient alléén op de afspraak te komen, dus niet in gezelschap van anderen, waaronder kinderen. Een klant, die met één of meer anderen verschijnt wordt niet toegelaten.
- De klant dient de afspraak af te zeggen als deze ziekteverschijnselen vertoont.
- Verandert er tussen het moment van afspraak maken en moment van afspraak iets waarbij het voorgaande van toepassing is, dan dient de klant dit direct te melden aan de behandelaar.
- Aan de klant wordt duidelijk gemaakt, dat het in geval van ziekte van medewerkers mogelijk is, dat een afspraak geannuleerd wordt.
- Aan de klant wordt duidelijk gemaakt, dat digitale betalingen gewenst zijn. Indien toch gekozen word voor contante betaling, verzoek dan dat dit gepast is en zonder contact wordt overhandigd.
- Zorg voor voldoende tijd tussen afspraken voor schoonmaak werkzaamheden, vervolgafspraak in te plannen en om af te rekenen. Dit helpt ook om geen overlappingen van afspraken te hebben.
5 reacties op “Afspraak Maken”
Punt 2: Mensen met corona zijn niet meer besmettelijk voor anderen nadat ze 48 uur geheel klachtenvrij zijn. Dit is de regel in de ziekenhuizen voor werkhervatting van een zieke medewerker.
Als 2 weken aangehouden wordt voor de klant moet dit ook voor de werknemer zo geregeld worden
Goed punt. Dit ziekenhuisprotocol is bij ons niet bekend. Wel weten wij dat in andere sectoren twee weken wordt aanhouden nadat iemand corona vrij is verklaard. We gaan verder onderzoeken wat het bekent voor klanten en werknemer.
Ik vraag me af waarom afspraken alleen telefonisch of online gemaakt kunnen worden? Aan het einde van de behandeling kun je toch samen een afspraak inplannen? Ik heb bijv geen online systeem.
Dat staat er ook bij ?