Behandeling

  • Zorg dat de klant direct na binnenkomst in de behandelruimte een mobiele telefoon en sieraden in eigen tas opbergt of in een daarvoor gereedstaand, schoongemaakt bakje legt en maak duidelijk dat deze daar tijdens de behandeling dienen te blijven liggen, behalve noodzakelijke telefoongesprekken. Mocht dit gebeuren, laat de klanten hun handen na het gesprek weer desinfecteren. 
  • Voorafgaand aan de behandeling faciliteert de behandelaar de mogelijkheid voor het wassen van de handen en controleert dat dit gedaan is.
  • Zorg dat de behandeltafel, de stoel van de klant en alle mogelijk te gebruiken gereedschappen schoon zijn vóórdat de klant aan de behandeltafel gaat zitten.
  • Behandelaar voert de behandeling uit en volgt de richtlijnen die op de pagina van hygiëne vermeld staan. 
  • Na de behandeling laat de behandelaar de klant de handen nog eens wassen en gebruikt daarna verzorgende lotion en/of olie om de huidbarrière te herstellen. Alle vormen van handmassage worden afgeraden.

23 reacties op “Behandeling”

Wat ik me nou afvraag de laatste dagen..
Ik vijl de klanten hun nagel korter.. maar ondanks het wassen komen ze niet onder die nagel waardoor er soms nog vuil zit.
In hoeverre zou dat voor besmetting kunnen zorgen? Aangezien het via vijlen als fijnstof in de lucht komt..
Je wil niet weten wat klanten soms nog onder hun nagels hebben zitten..
Is daar ook al overna gedacht?

We weten niet of het vuil onder de nagel besmettend kan zijn. Wel is dat vuil een bron van een bacteriële infectie ;-). En als een infectie ontstaat dan is er kans dat de virus hier snel in het lichaam kan binnendringen. We gaan hier meer onderzoek naar doen. Wat er wel gedaan kan worden is aan de klanten vragen of zij voor de behandeling (thuis) hun nagels goed willen schoonmaken (ook onder de nagels) met een zachte (evt tanden)borstel. Net zoals iedereen hun tanden voor het bezoek aan de tandarts moeten poetsen. Een andere optie is om altijd een borsteltje bij de wastafel te hebben liggen zodat zij hun nagels kunnen schoonmaken. Het protocol gaat hierop niet zo diep in maar dit zou elke salon in hun eigen huisregels kunnen opnemen.

Hoe gaan we dat doen straks met de vijlen? Ik vijl namelijk niet electrisch, maar met handvijlen. Zijn niet makkelijk te desinfecteren neem ik aan?

Niet geheel onbelangrijk, De klant mag de telefoon niet aanraken vanwege hygiëne. Maar Wij als stylistes ook niet.
En misschien voor noodgevallen, bijv wel toestaan als diegene oordopjes in heeft en de telefoon automatisch opneemt (volgens mij kan dat) Kan me voorstellen dat iemand wel echt bereikbaar moet zijn.

We hebben jouw opmerking meegenomen in het protocol. Zal ook een beetje opvoeden van de klant zijn mbt telefoongebruik. Voor de rest, gezond verstand gebruiken.

We gaan niet zo diep in detail in het protocol. We gaan uit van de creativiteit van de behandelaar. Als je naar bedenen scrolt staan al een paar suggesties van collega’s.

Om een kleur uit te kiezen hoeven wij niet moeilijk te doen. Ik zal mijn kleuren boeken vast lijmen aan mijn plexi glas, de klant ken vervolgens alle kleuren bekijken en het nummer doorgeven. Op deze manier hoeft de klant noch medewerker de boekjes telkens vast te houden

Ik heb op ieder flesje gellak een ringtipje zitten met de kleur. Alle kleuren staan ongeveer op ooghoogte. “Kijken met de oogjes” hebben we allemaal als kind geleerd haha. Maar alle gekheid op een stokje. Je zou evt de klant met handschoenen aan de lakwieltjes vast kunnen laten houden. Evt die dunne plastic die je gebruikt voor het paraffine bad.

Vind dit wel erg ver gaan om de klant op te dragen hun telefoon en sieraden in een bakje achter te laten, geef gewoon een regel in de salon dat telefoon en sieraden in eigen tas moeten worden opgeborgen tot op het moment dat ze weer naar huis gaat.

Hebben jullie een tip over het uitkiezen van een kleur/nailart? De ringen met kleurtjes worden door iedereen aangeraakt en ik heb er zoveel, dat het bijna niet goed te desinfecteren is. Ik weet niet of het werkt als ik de ringen vasthoud. Het is wel zo dat de klant dan net haar handen heeft gewassen en gedesinfecteerd, maar toch….
hebben jullie een tip hoe ik zo’n 250 kleuren kan presenteren zodat ze het niet hoeven aan te raken?

Dat is n goede tip van die foto.
Denk dat ik van al mijn lakwieltjes standaard foto door stuur naar alle klanten.. zodat ze thuis alvast kunnen kijken naar welke kleur ze willen.. scheelt ook veel tijd aan je tafel.. sommige zijn namelijk best besluiteloos..

Geef een reactie