Aankomst Klant

  • Bij aankomst moet de klant indien mogelijk het bedrijf binnen kunnen gaan zonder lang buiten te hoeven wachten, zonder de anderhalvemetergrens te overschrijden en indien mogelijk zonder mogelijk besmette oppervlakken te hoeven aanraken.
  • Zo nodig moet de klant kunnen wachten op de beschikbaarheid van de behandelaar in een daarvoor geschikte wachtruimte, al dan niet gescheiden van de behandelruimte.
  • Biedt de klant bij binnenkomen handdesinfectant aan en vervolg met de instructies op de pagina Hygiëne.
  • Laat de klant hun jas zelf op de kapstok of behandelstoel hangen.
  • Begeleid de klant naar de behandelruimte.
  • Vul de aankomsttijd van de klant in jouw agenda of logboek. Dit is belangrijk om te kunnen traceren wie op elke moment binnen de salon / bedrif is geweest.

 

19 reacties op “Aankomst Klant”

Ik probeer mijn klanten te vragen. Hun jas in de auto te laten of indien droog, buiten op het bankje te leggen of aan hun fiets of scooter.
Waardevolle spullen meenemen in gesloten tas

Het is een goed idee. We gaan hierop niet te diep in de details. Elke salon is anders. Het gaat om de afspraak die je hierover maakt me de klant. Bedankt voor je reactie en suggestie.

Lieve toppers die hier aan werken,
Vergeten jullie niet de groep die in huis, boven in een kamertje een salon hebben en een kind, partner of zelf bij de kwetsbare groep horen?
Dat is namelijk mijn situatie. Mijn partner is zwaar hartpatiënt (ICD drager) en ik heb Sarcoïdose (auto-immuun ziekte)
Heel veel liefs, en heel veel succes met dit mooie initiatief! ❤️

Er zijn geen richtlijnen voor een kapstok. Elke salon zal het zelf moeten aanpassen aan het aantal klanten die tegelijk binnen zijn.

Als je met meerdere stylistes in 1 ruimte werkt, is het dan niet beter om de jas van de klant aan de rugleuning van de stoel te hangen waar diegene op zit.
Want als er van 3 klanten plus evt eigen jassen aan de kapstok hangt, hoe groot is dan de kans dat de klant B met het ophangen van haar jas, de jas van klant A aanraakt. Ongeacht of het via kleding wel of niet overdraagbaar is. En de stoelen moeten we toch desinfecteren na de behandeling.

De tekst is bijgewerkt. Kapstok of stoel. Het maakt niet uit, zolang de medewerker of behandelaar de jas of andere artikelen van de klant niet hoef aan te raken. Of de klanten zelf zoals jij aangaf. Voor de rest, gezond verstand gebruiken.

Ik was vandaag in ziekenhuis voor bloedafname, daar moest ik trappen af, nummertje trekken, in wachtruimte plaatsnemen, zaten nog 4 andere personen, wel anderhalve meter van elkaar toen werd ik naar andere ruimte geroepen, daar alleen handen desinfecteren, weer wachten, toen naar prikruimte, op dat moment slecht 1 dame aan het werk, er hangen schermen tussen patiënt en prikdame, zij draagt handschoenen geen mondkapje.
Toen ik klaar was volgende naar binnen.
Geen handen wassen, er worden geen stoelen schoongemaakt tussendoor, en al helemaal geen trapleuningen. Je kan zelfs naar toilet indien nodig.
Leggen wij onszelf dan niet wat teveel verplichtingen (en extra kosten) op? Natuurlijk moeten we schoon werken, maar dat deden we toch altijd al!

Mijn salon zit boven (in een flat) . Voordat ik open kan doen zal de klant dus even buiten moeten wachten.
Ik heb ook ouderen, die zullen de trapleuning moeten vastpakken om de trap op te gaan.

Wij hebben onze salon ook op de 1ste verdieping van een business pand.
De klant zal bij ons beneden opgehaald worden en wij lopen achter de klant (1.5 meter) met een wegwerppoetsdoekje om de trapleuning direct schoon te maken. Is dat een idee voor je?

Wij hebben onze salon ook op de 1ste verdieping van een business pand.
De klant zal bij ons beneden opgehaald worden en wij lopen achter de klant (1.5 meter) met een wegwerppoetsdoekje om de trapleuning direct schoon te maken. Is dat een idee voor je?

Geef een reactie