Ambulant

Ambulante stylisten hebben geen controle over de hygiëne in het huis van de klant. Als jij jezelf hebt kunnen overtuigen dat de vereiste maatregelen zijn genomen om besmetting te voorkomen kun je de behandeling starten.

Om ambulant te kunnen werken zijn daarnaast in ieder geval de volgende maatregelen noodzakelijk.

  • De klant dient de afspraak af te zeggen als deze ziekteverschijnselen vertoont.

  • Aan de klant wordt duidelijk gemaakt, mocht de medewerker ziek zijn dat de afspraak geannuleerd kan worden.

  • Klant van de te voren inlichten dat zij geen sieraden aan mag hebben en telefoon niet in de buurt mag liggen c.q. aangeraakt mag worden.

  • Behandel de klant alleen, geen andere mensen in de ruimte waar jij aan het werkt bent of waar minimaal 1,5 meter tussen jou en eventuele anders personen kan zijn.

  • Bespreek met de klant, het liefst van tevoren, wat er gedaan moet worden zodat je alleen die benodigde producten mee hoeft te nemen.

  • Handschoenen, (wegwerp)schort en face shield al op/aan.

  • Schud geen handen.

  • Bij binnenkomst niets aanraken, geen deurklink o.i.d.

  • Zelf werkplek reinigen met meegebrachte zeep of een papieren tafelkleed mee. Deze dient direct na de behandeling weggegooid te worden.

  • Kraan aanzetten nog met handschoenen die je droeg tijdens binnenkomst en de klant handen laten wassen, zelf papieren handdoekjes meenemen.

  • Klant handen laten desinfecteren.

  • Met wegwerp schoonmaakdoekjes de handvatten van de kraan schoonmaken alvorens je eigen handen te wassen.

  • Jouw handschoenen uit doen, je handen wassen en desinfecteren.

  • Nieuwe handschoenen aan doen plaats nemen om de behandeling uit te voeren.

  • Geen drinken aannemen bij de klant, neem dit mee voor jezelf.

  • Contactloos afrekenen, indien contant, vraag de klant het liefst met gepast geld te betalen en pak het aan met handschoenen. Beter is bijvoorbeeld een tikkie sturen wanneer je geen mogelijkheid hebt tot pinnen.

  • Geen toilet bezoek bij klant.

  • Potjes, koffer schoonmaken.

  • Buiten alle beschermingsmiddelen verwijderen en weggooien.

  • Werkkleding dragen die heet gewassen kan worden en bij thuiskomst kleding direct wassen.

  • Maak de auto na ieder bezoek aan een klant schoon, denk aan handgreep, stuur, versnellingspook.

  • Bewaar je agenda goed zodat je weet waar en wanneer je bij iemand bent geweest. Mocht iemand ziek worden, kun je direct de andere klanten van die dag inlichten.



Geef een reactie