Menu
- De behandelplek dient voorzien te zijn van een goede tafelafzuiging.
- De behandelplek dient makkelijk te reinigen te zijn.
- Werkmaterialen zoals bitjes, vijlen, pro pushers, curette, scharen en nagelborstels dienen niet op je behandelplek / tafel bewaart te worden maar in een lade of kast.
- Tijdens de behandeling heeft de behandelaar handschoenen aan en een 3 laags mondkapje op.
- Behandelaar draagt een schort welke eens per dag verwisselt dient te worden.
34 reacties op “Behandelplek”
Geen scherm aub. Je kan de nagels niet aan alle kanten bekijken
Liever een gelaatscherm. En een vraagje, wat wordt er verstaan onder een gedegen afzuiging?
Hangt het hebben van een goede tafelafzuiging niet af van de behandelingen die je doet? Als je bijv. Alleen IBX of manicure of aftrekbare gelpolish doet is de afzuiging minder belangrijk (niet nodig) dan bij een gel of acrylnagel. Of zie ik dat verkeerd?
Afweekbaar bedoel ik… ?
Ik vroeg me af of er ook nagedacht is over het schoonmaken van je filter systeem van de tafel afzuiging..
Ik moet de mijne uitklopen/stofzuigen waardoor er altijd weer kleine stofdeeltjes in de lucht terecht komen.
In hoeverre is dit veilig genoeg in corona tijd als we weer open mogen?
Hi Ilse, ik moet mijn filter ook uit zuigen. Daarbij komen er bij mij niet heel veel stofdeeltjes in de lucht vrij omdat ik de bak in de kast laat staan dus de deeltjes blijven grotendeels in de kast. Bij uitkloppen wel. Maar als ik dat al zou doen dan doe ik dat buiten. En dat is eigenlijk ook niet heel gezond denk ik voor de medemens als er een stofvlaag langs vliegt waar je iets van inademt. Ik zuig alles daarom altijd uit.
Als jij en je klant een mondkapje op hebben dan zullen er geen speeksel deeltjes in de lucht komen. Ik denk dat het uitzuigen van je filter daarom geen probleem moet zijn want er zit alleen maar stof in
Een plexiglas scherm is schoon te maken met water en zeep (derft bijv). Dit schijnt voldoende te zijn heb ik horen zeggen.
ok dankjewel. gr saida
Spatscherm op bureau vind ik niet in het voorlopige protocol horen. Ten eerste omdat je nu iets aan gaat bieden, wat ze straks kunnen gaan verplichten, op basis van wat?
Van een onderzoek waaruit is gebleken dat je veilig werkt met een spatscherm? Of op basis van slimme fear-based-marketing?
hi Sabine,
Er is besloten om het spatscherm te benoemen omdat het beschikbaar is. Het is aan het OMT/RIVM om hier een besluit op te nemen.
Is het al bekend bij jullie, dat mocht je toch een spatscherm willen, dat de schermen gemaakt van polycarbonaat, wel schoon gemaakt kan worden met desinfectie middelen en geen stof aantrekt….? Misschien toch iets om mee te nemen, kan je iig kiezen 😉
hi Sammie, ik heb het verwerkt in het protocol. Dank voor je input.
Gezichtsscherm heeft dan weer niet mijn voorkeur ivm hoofdpijn klachten verdraag ik weinig op/aan mijn hoofd
Geen spatscherm, door praten, hoesten of
niezen komen de spetters ook op al je nailart voorbeelden en nagelwaaiers terecht, gewoon beide een mondkapje dragen dan is het probleem opgelost, en mondkapjes zijn er genoeg heb ze al besteld dus die zijn er wel en die bereken je gewoon bij de behandeling en tijdelijk geen koffie of thee voor de klant.
Een spatscherm is wel degelijk een bescherming. Als we met een behandeling bezig zijn en ze moeten niesen of hoesten draaien ze meestal hun gezicht richting de schouder als de handen in de lamp zitten. De ziektekiemen worden verspreid in de lucht door niezen en hoesten, .. komen ze dan in aanraking met de slijmvliezen van een ander persoon, dan raakt die persoon geïnfecteerd. Dus spatscherm en mondkapje zou mooi zijn, maar is denk ik niet haalbaar. Binnen een week ben je door een doos mondkapjes heen, en die zijn er nou net niet..
Ik werkte al van dag 1 met een spatscherm.
Mijn klanten vonden het super prettig naast.
Wanneer zit een klant nu aan haar neus wanneer je aan het behandelen bent. Dat is wel heel ver gezocht. Geen standaard tenminste.
Faceshield! En gewoon al opdoen voor dat je de klant binnenlaat..en met doekje en sop schoonmaken na het werken. Dit voorkomt ook dat je aan je gezicht gaat zitten onbewust
hallo,
v.w.b. de spatschermen, Deze zijn opgenomen in het protocol omdat ze op de markt zijn. Het is aan het ministerie of ze de schermen goed of af keuren. We raden dus niks aan of af, we wachten af wat het Ministerie besluit.
Geen spatscherm! Liever mondkapje voor stylist en evt ook voor klant.
Graag geen antispat scherm. Maar als het echt noodzakelijk is dan zou ik eerder gaan voor een gelaatsscherm en mondkapje.
Spatscherm lijkt mij ook schijnveiligheid. Gewoon mondkapje voor.
Zogenoemd anti kuch scherm zou mijn inziens niet verplicht hoeven te worden aangezien het geen bescherming biedt behalve een veilig gevoel geeft bij de klant als zowel de styliste! Ik persoonlijk heb dit wel aangeschaft maar nogmaals dat is op basis van een gevoel van veiligheid
Ik heb zelf een gezichtsscherm aangeschaft, er zijn bij mij klanten die zich al regelmatig aan de lamp stoten dus een scherm zie ik niet zitten.
Juist met dat gevoel, en het gevoel van mijn huisgenoten heb ik het ook besteld. Voelt goed
Voor mij hoeft zo’n scherm ook niet. Zoooo niet handig. Als je soms al ziet hoe mijn lampen er uit zien….?. Ik denk dat zo’n scherm er na twee dagen niet meer uit ziet. maar het erge is dat ik gewoon echt geen oplossing kan bedenken! Ja een vaccin……maar ja….
Gezichtscherm of inderdaad beiden een mondkapje.
Daarbij moet alleen wel gekeken worden naar de tekorten in de zorg. Zij gaan met beschermingsmiddelen uiteraard voor.
Helemaal eens ” geen spatscherm …
Scherm sta ik ook niet achter
De nagel moet van alle kanten op ooghoogte bekeken worden b.v
daar is gewoon geen bewegingsruimte voor
er zijn zoveel negatieve gevoelens bij zo een scherm
Voorkeur heeft natuurlijk een mondkapje maar zo een gezichts schermpje zou ook kunnen
Helemaal eens met Imca Hallouli. Je kunt de nagel met een scherm helemaal niet van iedere kant bekijken. Laat dit aub niet verplicht worden. Geen werkbare oplossing.
Helemaal waar!
Dit was ook mijn eerste gedachte. Heb wel zo’n gezichtsscherm/masker besteld om in combi met mondmasker Te gebruiken en heb haarnetjes besteld. Het vijlsel en eventueel bij hoesten klant dwarrelt toch rond in ruimte ( ook al heb je een scherm staan). Per klant ga ik dan ook het haarnetje gebruiken en daarna weggooien net als de handschoenen en mondmaskers.
Naar mijn idee zorgt een scherm alleen voor een schijnveiligheid. Als een klant aan haar neus zit, en dan hup haar hand weer door dat gat steekt, waar zijn we dan mee bezig. Verplichten van deugdelijke betaalbare mondkapjes voor de klant en de styliste, lijkt mij veiliger.
Hier sluit ik mij bijaan! Daarbij trekt plexiglas en polycarbonaat juist stof aan en gaat het toch dof worden.
Alsjeblieft geen spatscherm! ?
Laat “ze” alsjeblieft!!! geen spatscherm verplicht gaan stellen. Hoe moet dat met spa massages, paraffinebad etc. En wat te denken van voeten/teennagels lakken? Niet te doen… please please please
Bij dat soort behandelingen zijn die gezichtsschermen dan weer wellicht een mogelijkheid? Zit er zo’n band op je voorhoofd met daar een scherm aan. Uiteraard nog altijd een mondkapje en handschoenen gebruiken maar ik denk dat je bij dat soort behandelingen op deze manier ook veilig kan werken straks.